استدلالات احمدی نژادی

آقای احمدی نژاد در سخنان اخیر خودش در مجلس حرفایی زده که قابل بررسی هست اما شاید جالب ترین قسمت حرفش برای من آنجایی بود که در توجیه توسعه  کشاورزی ایران گفت:
"می گویند که آب نیست. درست است آب کم است ولی هست. مگر ممکن است که خدا زمین حاصلخیزی را خلق کند و آب آن را خلق نکند."
واقعا استدلالِ "مگر می شود خدا زمین حاصلخیز (ایشان حتی معنی حاصلخیز را نمیدانند) خلق کند بدون آب" نهایت سفسطه بازی و عوام فریبی هست که به نظر من سرگل سخنان ایشان بود. انگار که بیابان ها مورد لعنت خدای ایشان هستند!

البته نکات جالب دیگری هم در سخنان ایشان راجع به جنگل ها بود و استفاده های خیالی ایشان از این منابع که متاسفانه به نظر میرسد قصد نابودی آن را نیز دارند.
مثل اشتغال 400.000 نفر در جنگل ها با شغل چوپانی! که البته این مسئله ناشی از نادانی و ناآگاهی ایشان به تخصص دامپروری است. چرا که هرکس با الفبای دامداری آشنا باشد می داند که خوراک دام، درخت نیست و پرورش دام به شکل سود ده و با صرفه نیاز به کشاورزی پایدار دارد وگرنه فرآورده های 14طبیعیِ میلیون هکتار جنگل از جنس زاگرس و البرز، 400 هزار دام را هم سیر نخواهد کرد. چه برسد به 400 هزار فرد و خانواده انسانی!

لمپنیسم احمدی نژادی دیگر بُرد خودش را از دست داده و این اظهارات حتی مورد نقد نمایندگان مجلس نیز واقع میشود!

متاسفانه اظهار نظرهای نابجای مسئولان جمهوری اسلامی در حوزه های غیر تخصصی تنها مورد خنده مردم می شود و راه ترقی و پیشرفت را سخت تر.

هیچ نظری موجود نیست: