افتضاح سیاسی نتانیاهو و مرگ خامنه ای!

در پست قبل گفتم که نخست وزیر اسراییل در مخالفت با توافق ایران و قدرت های جهانی، ریسک بزرگ "دشمنی و بدبینی مردم ایران" را به جان خرید، به این امید که بتواند اولا تاثیری در روند مذاکرات، خصوصا قسمت برداشتن تحریم ها که در دست کنگره امریکا است بگذارد و ثانیا افکار عمومی -امریکا- را بر رفتار ایران حساس کند و از این طریق فشاری بر دولت اوباما که درحال چانه زنی در مذاکرات با ایران است وارد کند.
اما بعد از آن سخنرانی پرشور و بی محتوا! که با تهدید دولت اوباما مبنی بر عدم فاش اسرار مذاکرات  و ترس ناشی از تخریب روابط اسراییل با دولت اوباما -که هنوز 2 سال دیگر در قدرت است- همراه شد، نتوانست صحبتی عمیق با شواهد و از پشت پرده بکند و مجبور به تکرار مکررات سطحی شد که طبعا نه نظر افکار عمومی جلب شد و نه دولت اوباما تحت تاثیر آن قرار گرفت.

برخلاف مردم امریکا، مردم ایران که شدیدا پیگیر سیاست و دنبال کردن وضعیت اخبار مذاکرات هستند، در انعکاس پوشش خوب سخنان نتانیاهو که تماما به ایران اختصاص داشت، نظرات ضد ایرانی نتانیاهو را شنیدند و نیاز به تاکید ندارد که دستاورد مخرب این صحبت ها در "ایران" بمراتب بیش از دستاوردهای مثبت آن در "امریکا" به ضرر اسراییل رقم خورد. این قمار "آبروی اسراییل" به باخت تخریب وجهه اسراییل نزد افکار عمومی ایران منجر شد که برای دولت اسراییل هزینه ساز است.

احتمالا واکنش شبکه های اجتماعی ایرانی از نظر سرویس های اطلاعاتی اسراییل دور نبود که ساعاتی بعد در اولین واکنش جهت اقناع افکار عمومی علیه اظهارات ضد آشتی جویانه نتانیاهو، شبکه BBC فارسی مصاحبه ای اختصاصی با او انجام داد و دقیقا نظرش را راجع به مواضع ضد ایرانی -مورد بحث در شبکه های اجتماعی- جویا شد و جوابی پخش کرد که نه تنها افاقه نکرد که حتی نتوانست توجیه عقل پسندی در پاسخ به این اتهامات ضد ایرانی اش ارائه کند.(داستان تکراری اقدامات تحریک آمیز ایران)

به نظر می رسد که شایعه "حال وخیم خامنه ای" قدم بعدی انحراف افکار عمومی توسط سیستم های اطلاعاتی و تبلیغاتی اسراییل باشد که از چند خبرگزاری اسراییلی، روس و عرب در فضای مجازی منتشر شده است. چرا که  به یکباره موضوع سخنرانی "ضد ایرانی" نتانیاهو می رفت به اصلی ترین موضوع شبکه های اجتماعی ایرانی تبدیل و فرصتی برای بحث و کنکاش شود، که در نهایت موجب تخریب وجهه اسراییل می شد. خصوصا که با اعلام خبر توافق هسته ای بزودی، این موضوع برای همیشه در حاشیه ذهن ایرانیان ثبت خواهد شد.

ااین شایعه هنوز از سمت حکومت ایران رد نشده و قطعا حکومت در تدارک واکنشی چشمگیر صبر خواهد کرد تا خوب این مساله انعکاس یابد و در نهایت احتمالا با حضور آیت الله خامنه ای در رسانه ها و تدارکی که در حمله به شبکه های اجتماعی و فضای مجازی دیده شده، صحت اخبار و اطلاعات آن را به سخره گرفته شود و دستاویزی پیدا کنند برای فیلترینگ و سانسور هرچه بیشتر این شبکه های مجازی.

متاسفانه کاربران بسیاری هم نه تنها این شایعات را باور می کنند که ناخواسته به انتشار آن دامن می زنند و بدتر از آن به اشتباه تصور می کنند که به فرض "تغیر رهبر در جمهوری اسلامی"، اوضاع بهتر خواهد شد! آن هم در چنین شرایط حساسی که بعد از 25 سال آزمون و خطا و هزینه های میلیاردی، آیت الله خامنه ای دارد کم کم به سیاست و اقتصاد و بین الملل آشنا می شود! از شعارهای ایدئولوژیکش کم می کند و در آستانه پذیرش اشتباهات چندین ساله اش قرار گرفته است.

 (تقریبا تمامی مسئولین بعد از انقلاب، بدون تجربه لازم و صرفا با آزمون و خطا -به هزینه های عظیم از جیب ملت ایران- آموزش حکومتداری دیده اند و دقیقا در زمان خبرگی یا مرده اند و یا برکنار و مستعفی شده اند. نمونه های آن بسیار است از فرماندهان جنگ ایران و عراق مانند محسن رضایی که با خون رزمندگان ایرانی درس جنگ آموخته اند تا آیت الله خامنه ای که با تحمیل سخت ترین شرایط  به مردم و تلف کردن میلیاردها دلار سرمایه و فراری دادن کثیری از نخبگان و... کم کم دارد با قواعد زمانه آشنا می شود.)

پی نوشت:
1- در مثل می گوید روسها برای پول هرکاری می کنند! گرچه خریدن چند تیتر روزنامه مساله ای نیست، اما ظاهرا روسها مسلکشان فرقی نکرده!
2- جالب است که خبر احتضار خامنه ای دقیقا در روز "عید پوریم" یهودی (سالگرد نجات قوم یهود توسط خشایارشاه، پسر کوروش) منتشر شده است!
3- اهمیت نظرات مردم -ایران- نسبت به دول خارجی برای تمامی کشورهای جهان بسیار مهم است درحدی که با واکنش مردم بلافاصله مواضع رسمی خود را به نفع "نظر مردم" تغیر داده اند. به عنوان مثال مواضع روسیه در قبال ایران بعد از اتفاقات 88 و شعار "مرگ بر روسیه"، یا اینجا در سوریه.
4- مرگ هرکس درهر زمانی می تواند اتفاق بیوفتد، اما همزمانی این تعداد رویداد ممکن نیست.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

خامنه ای تخم روسه
روحانی هم دیوسه

در سالهایی که روسها مشهد را اشغال کرده بودند مادر خامنه ای با سربازان روس روابط نا مشروع داشت و بعدها همیشه از اینکه شاه روسها را از ایران بیرون کرد ناراحت و گله مند بود. برادر بزرگ خامنه ای که مثل خرس می ماند شبیه روسهاست. و خامنه ای خود را از نژاد روس میداند و به گفته نزدیکان خامنه ای همیشه به پوتین برادرمی گوید.

ناشناس گفت...

متاسفانه کاربران بسیاری هم نه تنها این شایعات را باور می کنند که ناخواسته به انتشار آن دامن می زنند و بدتر از آن به اشتباه تصور می کنند که به فرض "تغیر رهبر در جمهوری اسلامی"، اوضاع بهتر خواهد شد! آن هم در چنین شرایط حساسی که بعد از 25 سال آزمون و خطا و هزینه های میلیاردی، آیت الله خامنه ای دارد کم کم به سیاست و اقتصاد و بین الملل آشنا می شود! از شعارهای ایدئولوژیکش کم می کند و در آستانه پذیرش اشتباهات چندین ساله اش قرار گرفته است.......... ارسین گمان کنم این نوشته ات خیلی خنده دار باشد. خوب به ان دقت بکن!

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
آرسین گفت...

در پست های مرتبط توضیح بیشتر داده ام اما خلاصه اینکه اولا نسل اول انقلابیون در ایران امروز بعد از سالها آموزش "از طریق تجربه" به مرحله بهره برداری رسیده اند و اشتباهات و غرورشان کمتر از قبل شده، خصوصا نسبت به نسل بعد از خود که رویاهای جدیدی دارند که هزینه این بلندپروازی های جدید به مردم تحمیل می شوند.
و ثانیا در شرایط توافق هسته ای امروز و جا افتادن این عقب نشینی برای همه گروه های تندرو نقش خامنه ای الزامی است، هرگونه ناتوانی و فقدان حضور دیکتاتور، باعث هرج و مرج در لایه های بالای قدرت می شود و نه تنها کار توافق پیچیده می شود که هزینه های ناشی از کشمکش های قدرت بازهم از جیب مردم پرداخت خواهد شد.

به این دلایل همچنان حضور خامنه ای حداقل برای 6 ماه آینده لازم است.