زنده باد بهار!

در پایان زمستان هستیم اما انگار زمستان سرد و سخت ایران چشم انداز بهاری ندارد.

این روزها بیشتر مردم سرگرم محاسبه و بالا پایین کردن اعداد ارقام حساب و دخل و خرج هستند و البته برنامه ریزی برای تعطیلات نوروز همزمان با نیم نگاهی به نوسانات قیمت ها و بازار در این چند روز باقی مانده آخر سال.
اما بجز آمادگی برای ایام نوروز و سال جدید، سری هم به اتفاقات خبری- سیاسی می زنند که در راس آنها آغوش گشایی رییس جمهور احمدی نژاد بر مادر چاوز است و کمتر کسی پیدا می شود که بی خبر از این حادثه باشد!

البته سپاه و نهاد های امنیتی هم بیکار نبوده اند در این مدت و با مسدود کردن بخش بیشتری از راههای عبور از فیلترینگ وقت بیشتری از مردم ایران را در پشت دروازه های جهان مجازی تلف می کنند و نوعی زندان خانگی را برای بخش عمده ای از مردم ایران و بخصوص جوانان ایجاد کرده اند.

 این روزها خبر خاص دیگری نیست، یا شاید بهتر بگم که خبر جدیدی نیست... خبر ادامه مذاکرات هسته ای و وضعیت معلق هسته ای ایران همراه با تحریم های متعاقب آن، خط و نشان کشیدن های همیشگی نیروی انتظامی برای جشن های چهارشنبه سوری و جوانان؛ بازداشت روزنامه نگاران، اندیشمندان و.. و یا  داستانهای اختلاس و سو استفاده های مالی دولتمردان دیگر خبر جدیدی نیستند.

چند روزی هست که در ادامه وعده های مسئولین قیمت خودرو و بخصوص "پراید" کاهش پیدا کرده و از بالای 20 پایین آمده. که عمده دلیل آن نبود رونق مورد انتظار بازار شب عید است با توجه به کاهش قدرت خرید مردم. و همه این اتفاقات مدالی نمایانده می شود بر سینه دولت که توانستیم بازار را کنترل کنیم!
و البته مورد انتظار است که از حجم اس ام اس های "پسته" ای و "پرایدی" کم شود و به خانه تکانی و تبریک و تهنیت نوروزی اضافه شود. و چه خوب شد که این اس ام اس آمد که کم هزینه ترین روش تبریک و روبوسی باشد در هنگام تنگناها!

احتمالا این روزها خامنه ای در پی اسمی جدید برای سال جدید است که شگون و نحسی قبلی ها را نداشته باشد و احمدی نژاد در پی ترکاندن بمب خبری جدید قبل رسیدن سال نو -و تعطیل شدن خبرگزاری ها و شنونده ها-  که نقل محافل نوروزی شود و جای خالی آجیل شب عید را پرکند.

ایران در آستانه سال جدید دیگر در باتلاق مشکلات فرو رفته است و تنها امید مردم به کورسوی مبهم روشنی در آینده است، روشنی از بهار که هیچ کس نمی داند کی خواهد آمد، اما همه نزدیکی اش را حس می کنند. شاید شاخک های احمدی نژاد هم این پایان زمستان را حس کرده است که دائما فریاد "زنده باد بهار" سر می دهد.

هیچ نظری موجود نیست: