پیاده نظامِ نظام و تهاجم فرهنگی!


به شخصه هوادار برنامه های تلویزیونی از هیچ منبع و مسلکی نیستم و شاید ساعت استفاده از وسیله ای به اسم تلویزیون در ماه به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد!
اما واکنش ها و خبرهای دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی در مورد برنامه "آکادمی موسیقی گوگوش" که از شبکه من و تو پخش می شد، خصوصا در این ایام -تعطیلات نوروز- برایم بسیار جالب بود.

برای دوستانی که مثل من از معرکه پرت هستند خلاصه عرض کنم که ماجرا مربوط به اول شدن یک خانم ایرانی ساکن اروپا به اسم "ارمیا" Ermia هست که با حجاب اسلامی در این مسابقه خوانندگی شرکت کرده است. و خب تناقض میان حجاب اسلامی از یک طرف و خوانندگی زن مسلمان از طرف دیگر موجب بحث داغ شده است.


نکته بسیار جالب این اتفاق مخاطب بسیار زیاد این شبکه و البته این برنامه ماهواره ای بود. تقریبا در تمامی اظهار نظرهای گروه های مختلف -حتی طرفدار نظام و مخالف برنامه های ماهواره ای- اینکه همه برنامه "آکادمی موسیقی گوگوش" را دیده اند بدیهی فرض شده است. به عبارت دیگه این بیانیه ها بیشتر بر محتوا و اینکه "دشمن سعی در تغیر تعریف حجاب، موسیقی و زن مسلمان را دارد" تاکید کرده اند!(سعی کردم در یک جمله خلاصه کنم)

با اینکه داشتن دستگاه دریافت امواج ماهواره ای در ایران جرم است و طی مانورهای مختلفی نیروی انتظامی سعی در جمع آوری و پاک سازی فیزیکی آنتن های بشقابی از منازل شهروندان کرده است. اما چنین برنامه هایی نشون میده که قدرت نفوذ برنامه های ماهواره ای به چه اندازه است. نه فقط در عامه مردم بلکه حتی در گروه های خاص طرفدار حکومت.

اینجاست که مشخص میشود تبلیغات پرحجم جمهوری اسلامی بر مضر و شیطانی بودن دیدن برنامه های ماهواره ای! حتی در میان طرفدارانش هم تاثیری ندارد و همگی همین برنامه های مضر را می بینند. همان کسانی که صبح فردا در قبح "تهاجم فرهنگی دشمن به حجاب" فریاد وااسلاما سر می دهند و بیانیه صادر میکنند!

شدیدا برای رهبران جمهوری اسلامی و برنامه ریزان فرهنگی اش متاسفم که اولا تفکر این جماعت نتیجه بیش از 30 سال برنامه ریزی فرهنگیشان است و دوما با این طرفداران و پیاده نظامشان به جنگ -آسیاب بادیِ- تهاجم فرهنگی می خواهند بروند.

پی نوشت:
1 گرچه کاری به خوب یا بد بودن محتوای این برنامه ندارم اما از این نکته نمی شود غافل شد که جذب مخاطبان بسیار زیاد از نقاط قوت این برنامه بوده است.
2 نظرات طرفداران حکومت نشان می دهد که جمهوری اسلامی در جنگ فرضی با "تکنولوژی و فرهنگ جهانی" سنگر ماهواره را هم از دست داده است همانطور که در گذشته در جنگ با ویدئو و نوار کاست شکست خورد! امروز یک قدم عقب تر به محتوای برنامه های ماهواره ای نقد وارد می کند. و احتمالا فردا مراجع تقلید در مورد رنگ لاک ناخن فلان مجری فتوا صادر خواهند کرد!
3 عکس صرفا جهت آشنایی ذهن خوانندگان با طرز تفکر منتقدان حکومتی انتخاب شده است.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام، شما مطالب خوبی مینویسی، منتهی باید از طریقی خواننده ها را به وبلاگت هدایت کنی، یکی از راهها اشتراک لینک در سایت های اشتراک گذاری مثل بالاترین است. اگر دوست داشتی من میتوانم برایت دعوتنامه عضویت در بالاترین بفرستم. فقط به یک آدرس ایمیل نیاز هست. موفق باشی
آلفرد

آرسین گفت...

تشکر از ابراز لطف و محبت شما دوست عزیز.