جمهوری اسلامی و محکوم کردن بمب گذاری های بوستون


در پست "چرا خامنه ای در مشهد غرب را تحقیر کرد؟" گفتم که آیت الله خامنه ای برای جمع کردن لشکر متفرق اش در تنگنای انتخابات، شروع به تهدید بی حساب غرب کرد و حتی علاوه بر اسراییل -همیشگی- از تک تک کشورهای غربی اسم برد. و باز هم همانجا گفتم که بدلیل این سخنان و مواضع ناشیانه از این به بعد بجای اینکه غرب نگران برنامه هسته ای ایران باشد این ایران است که باید نگران هرگونه بهانه جویی غرب بر علیه برنامه هسته ای اش  و پیشدستی آنها برای نابودی اش باشد.

شاید هنوز یک ماه از این صحبت های ناشیانه رهبر معظم انقلاب نگذشته یود که حادثه تروریستی بوستون امریکا باعث شد خود آیت الله خامنه ای اول از همه با نگرانی و عجله این حوادث را محکوم کند، و بعد از آن دستگاه تبلیغاتی حکومت که شامل امامان جمعه و صدا و سیما و سایت های مرتبط باشند، شروع به محکوم کردن اتفاقات تروریستی امریکا کنند و با بازماندگان ابراز همدردی نمایند. (البته این محکوم کردن ها با چاشنی سوریه همراه بوده!)

هنوز مشخص نیست که دقیقا علت و انگیزه بمب گزاران بوستون چه بوده است اما رسانه های ایران بعد از محکوم کردن اولیه بطور هماهنگ شروع به مظلوم نمایی کرده اند و با بیان دلایلی مانند "این دو برادر قبل از رفتن به امریکا تحت تعقیب سیستم اطلاعاتی روسیه بوده اند" یا " این دو برادر بیشتر عمرشان را در امریکا زندگی کرده اند" شروع به فرافکنی کرده اند در ارتباط با اولا مسلمان بودن آنها و ثانیا ارتباط آنها با سازمانهای اسلامی.
هنوز از اتفاقات پشت پرده مطلع نیستیم اما ظاهرا واکنش های شدید و هماهنگ سران جمهوری اسلامی نشان از -حداقل- اطلاع آنان از پشت پرده حوادث رخ داده دارد. و ترس از اینکه شاید واکنش های امریکا گریبانگیر جمهوری اسلامی شود. خصوصا بعد از مدتی که خبرهای کره شمالی، نگاه ها را برای مدتی از ایران گردانده است.
به شخصه امیدوارم همانقدر که دستگاه تبلیغاتی رژیم ایران ادعا میکند، بی گناه باشد و تمام این محکوم کردن ها حقیقتا از سر دلسوزی و انسان دوستی باشد. که اگر اینطور نباشد، شاید حوادث تلخی در انتظار مردم ایران باشد.

هیچ نظری موجود نیست: