فوتبال، داعش، ممنوعیت عقیم سازی!


آرامش خبری این روزها که با کمک دولت روحانی و البته تلاش برای مسکوت ماندن توافق هسته ای ایجاد شده است باعث شده که مردم بتوانند از فرصت فراهم شده برای موضوعات حاشیه ای تر مثل فوتبال و جام جهانی استفاده کنند، همزمانی این فرصت با بازی قابل قبول تیم ملی در برزیل باعث شد که موجی از شادی و تحرک اجتماعی -هرچند اندک- بسراغ جامعه بیاید و حتی بعد از باخت در مقابل بوسنی تعدادی همچنان در خیابانها به ابراز شادی بپردازند!
جا دارد که همینجا از تلاش بازیکنان و مربیان تیم ملی تشکر کنم.

در کنار حساسیت ها و سرگرمی های فوتبال و والیبال، خبرهای همسایه غربی هم به تیتر مهم خبرهای غیر ورزشی خارجی تبدیل شده و جلوه جدید تری از درگیری های شیعه و سنی را با چاشنی خشونت به نمایش می گذارد. صحبت های همچنان "دشمن" ستیز آیت الله خامنه ای، نشان از دریافت  او از واقعیت "محدود شدن قدرتش در عراق" دارد و بنا به سنت 25 ساله، وی هرگاه که امری را مخالف با نظرات و منافعش می یابد آن را به "دشمن" که منظورش امریکا و کلا غرب است ارجاع می دهد!

سیاست های دولت نوری المالکی که بسیار تحت نفوذ ج.ا اسلامی گرفته شده، حتی مورد حمایت گروه های تندرو شیعه عراقی نیست و رسما سیاست -فتوای- آیت الله سیستانی -وحتی مقتدی صدر- مخالف نظرات آیت الله خامنه ای است، و در عمل به کرسی نشستن دولتی شامل همه گروه های مذهبی-قومی شکست سیاست خارجی رهبر ایران تلقی خواهد شد.
ناشیانه بودن تصمیمات مقامات ایرانی در صحنه سیاست عراق و کلا تلاش برای ساخت امپراطوری شیعه بوضوح به چشم می آید. و می توان گفت بجز اهرم سپاه قدس با حضور کلیدی قاسم سلیمانی، جمهوری اسلامی هیچ وزن سیاسی، مذهبی دیگری نه در حکومت عراق و نه در شیعیان آنجا -به عنوان مهمترین پایگاه تشیع- ندارد.

اما از سخیف ترین و مهم ترین خبرهای داخلی تصمیمات مجلس شورای "اسلامی" در رابطه با ممنوعیت عقیم سازی است! مساله ای که به قول کارشناسان خود مجلس شامل 10 هزار نفر از جمعیت کشور هم نمی شود و مساله ای کاملا تخصصی در حوزه پزشکی است.
این مجلس که متشکل از افراد گزینش شده "شورای نگهبان" و نظرات آیت الله خامنه ای است تلاش مضاعفی دارد که نشان دهد هیچ بویی از عقلانیت و شعور نبرده است و علاوه بر نظرات فرومایه نمایندگان زن مجلس مبنی بر محدود کردن زنان جامعه در خانه، سرگرم اتلاف وقت با پرداختن به جنس لباس و آرایش زنان ایرانی شده است. در حالی که اقتصاد تحت فشار تحریم ها نیاز به برنامه هاب به قول رهبر "مقاومتی" دارد و خطر جنگ مذهبی در کمترین فاصله از ایران قرار گرفته است. (گرچه که از سطح شعور نمایندگان منتخب آیت الله خامنه ای انتظاری فراتر از توجه به پاچه شلوار بانوان نمی رود!)

از سمت دیگر، بی خبری و توجه رسانه ها و مسئولان داخلی به همه چیز بجز وضعیت مذاکرات هسته ای، نشان از روند مثبت مذاکرات و تسلیم آیت الله خامنه ای، در پروژه عظیم و عقیم هسته ای دارد. بعد از چموشی های بعضی از اصحاب رسانه های تندرو، اکنون دیگر هیچ رسانه وابسته به سپاه یا حتی بیت رهبر هم توجهی به توافق هسته ای نمی کند و این نشان می دهد بزودی شاهد رسیدن خبرهای خوب برای مردم ایران خواهیم بود.

در نهایت آنکه وضعیت ایران با سرعتی حلزونی به سمت بهبود نسبی در سایه آرامش سیاسی فعلی و شکست "آرزوهای" آیت الله ها به پیش می رود.

هیچ نظری موجود نیست: