سربازان گمنام امام زمان، علیه رهبر (نگاهی به سخنرانی فرمانده سپاه)


فیلم اظهارات فرمانده سپاه در رابطه با انفاقات انتخابات 88 توسط محمد نوری زاد در اینترنت به اشتراک گذاشته شد و آنطور که وی می گوید فیلمی 3 ساعته بوده که نکات پیوسته آن مربوط به انتخابات، توسط وی گلچین و منتشر شده است.

سخنان سردار جعفری با اینکه حاوی نکته جدیدی برای مخاطبان نیست (همه مردم به چشم خود سرکوب مخالفان و تقلب انتخاباتی را دیده اند)، فصل جدیدی از اعلام رسمی تقلب در انتخابات محسوب می شود. نکاتی که در این سالها توسط مسئولان جمهوری اسلامی و شخص آیت الله خامنه ای بارها انکار شده است.
بجز بحث محتوایی فیلم که نشان دهنده پشت صحنه و انگیزه های رهبری و سپاه از مهندسی انتخابات -بخوانید تقلب انتخاباتی- سال 88 بوده است که همراه با جزییات عملیاتی و لحن فاتحانه سردار جعفری بیان می شود. رسیدن خود فیلم به دست نوری زاد و انتشار آن در سطح رسانه های مجازی جای تامل دارد.

محتوای فیلم در یک کلام تاکیدی دارد بر سرکار آوردن دولت -ناکارآمد- احمدی نژاد و طبیعتا افتادن مسئولیت تمامی خسارت های مادی و معنوی تصمیمات دولت قبل بر گردن آیت الله خامنه ای، چرا که این اقدام با دستور مستقیم او و همکاری سپاه و بسیج انجام شده است، چیزی که سردار جعفری به عنوان "نمازجمعه 29 خرداد آیت الله خامنه ای" از آن یاد می کند.

امروز که 5 سال از حوادث سال 88 می گذرد و بازمانده طوفان احمدی نژاد، تحریم های شدید، پرونده های فساد بی شمار، رکورد شاخص های فلاکت، تخریب مادی و معنوی ایران و ایرانیان و.. است، دیگر نکته جدیدی برای اثبات بی بصیرتی رهبر و دخالت - به اشتباه- او در انتخابات باقی نمی گذارد، اما افشای این اطلاعات نشان می دهد که تعداد زیادی از درونی ترین هسته های مرکزی "نظام" که به فایل های "سری" یا "بکلی سری" دسترسی دارند. از وضع فعلی خسته شده اند و جهت تخریب وجهه آیت الله خامنه ای و تضعیف سپاه در مقابل دولت حسن روحانی تلاش می کنند.

چنین تخریبی در این لایه اطلاعاتی از جمهوری اسلامی، کل تفاخر موشکی و اشراف اطلاعاتی سپاه و آیت الله خامنه ای که در هفته های گذشته انجام شده بود را به تمسخر می گیرد. نشان دادن اینکه نه سخت افزارهای جنگی، که افراد خودی، در درونی ترین لایه های اطلاعاتی در مواقع صلح نیز قابل اتکا نیستند چه برسد به روز جنگ. و علیرغم تمامی تلاش ها و جلسات مغزشویی و مانیتورینگ دقیق کارکنان سپاه -و اطلاعات-، هنوز افرادی در کلیدی ترین موقعیت ها، به دروغ های رسانه ای نظام و تصمیمات - عمدتا غلط- فرمانده کل قوا باور ندارند.

این تلاش ها در کنار بحث تعیین جانشین بعد از آیت الله خامنه ای، صحبت آشکار از پایان عمر سیاسی او حتی در میان هواداران حکومت دارد. اشتباهات مکرر و فاحش آیت الله در تصمیم گیری و پافشاری بر تصمیم های غلط باعث شده که بسیاری از خودی های نظام هم کاسه صبرشان لبریز شود و تلاش کنند قبل از بدتر شدن وضعیت در حد غیرقابل جبران حتی به فکر تصفیه آیت الله خامنه ای از مقام رهبری باشند.
بدیهی است که حلقه چاپلوسان و فرماندهان و سایر مقامات عالی رتبه سپاه هم در هرگونه تغیر رهبر، تعویض شوند، و تنها گروه کوچکی از اطرافیان بیت بطور خانه زاد و بدون توجه به محتوا، مطیع اوامر رهبر باشند. اما این افشاگری ها نفوذ رهبر را در میان عمده طرفدارانش که به قدرت مطلق و ماورایی و بدور از خطای او اعتقاد دارند خدشه جدی وارد می کند. و این گروه که عمدتا با جهت "باد قدرت" موضع می گیرند را دچار تزلزل بیشتری خواهد کرد. همینطور در میان طبقه روحانیون که چندان دل خوشی از حاکمیت سید علی خامنه ای ندارند و تنها به زور سرنیزه ساکت نگه داشته شده اند نیز جرات بیشتری برای اعتراض علنی تر خواهد داد.

هنوز چندان مشخص نیست که چقدر از انگیزه های منتشر کنندگان این اسناد، مربوط به دعواهای سیاسی روزمره حاکمیت با دولت روحانی و چقدر آن مربوط به بی کفایتی آیت الله و مبحث جایگزینی او است، ولی هرچه باشد این افشاگری، وزن سیاسی، نظامی، اطلاعاتی "نظام" را بطرز محسوسی کاهش می دهد، چه در مقابل مردم، چه دول خارجی و چه مخالفان داخلی.

پی نوشت:
1- 5 سال پیش این نوشته تقریبا همین اظهارات عزیز جعفری را بیان کرده بود.
2- چشم انداز دگرگونی داخلی جمهوری اسلامی با موضع گیری های حسن روحانی و اقدامات این روزها دیده می شود.

۲ نظر:

Hasanagha گفت...

اتفاقا من هم چنین تحلیلی از این موضوع دارم. فقط یک نکته برای من مجهول می‌نماید چگونه توانسته‌اند تا امروز چنین سخنرانی را مخفی نگهدارند وقتی که دیدیم جمعیتی زیادی در جلسه حضور داشتند. معمولا چنین سخنرانی‌هایی بدون برو برگرد افشا می‌شود و خیلی هم زودتر نه بعد از 5 سال!

آرسین گفت...

آنطور که آقای نوری زاد گفته این سخنرانی مربوط به اواخر سال 88 است در توجیه اذهان سپاهیان، نسبت به سرکوب های آن سال.
اما اینکه چگونه سخنرانی مخفی می ماند، علت عمده این است که ورود هرگونه وسیله الکترونیکی به جلسات این چنینی ممنوع است و فیلم توسط قسمت رسمی سازمان تهیه و آرشیو شده است.

قبل از این همانطور که آدرس داده ام منابع زیادی همین جزییات را نقل کرده اند، اما بدون ذکر منبع، به جهت جلوگیری از افشای هویت فرد اطلاع دهنده.

افشاگری از طریق جناب نوری زاد نشان می دهد که فرد یا افراد افشا کننده همچنان در مناسب سازمانی- اطلاعاتی حضور دارند! و این حتی بدتر از خروج یا فرار آنها از سازمان است.