بهشت اجباری!

 
همه شنیدیم که به زور افراد رو به جهنم می برن (چون اساسا کسی با پای خودش به جهنم نمیره!) ولی اگه با چشم نمی دیدم هیچ وقت باور نمی کردم در مورد بهشت هم صادق باشه!
نمیدونم از اساس این تئوری که همه مردم باید بهشت برن(منظورم اجباری هست نه اختیاری) از کجا بروز کرد؟
و به فرض که بهشت رفتن هم خوب باشه، آیا باید یه عده بیان مردم رو به زور از قعر جهنم در بیارن، کشون کشون ببرنشون به بهشت؟
اگه کسی بخواد بره جهنم باید با کی حرف بزنه؟؟
این سوالات وقتی که شما به عالم بالا نزدیک میشید (مثلا روی پشت بام، هرچه بلندتر باشه بیشتر!) و در حال سوختن در زیر آفتاب تابستانی هستید و عرق ریزان آنتن دریافت امواج ماهواره ای را جابجا میکنید یا درشبی سرد، به زور اهل منزل به پشت بام فرستاده شدید درحالی که دستها و دندانهایتان از سرما می لرزد، ناخودآگاه به ذهنتان متبادر می شود.
تازه در آن شرایط خاص، ذهن از این مرحله هم عبور میکند و به مسائل دیگر "بهشت اجباری" مثل حجاب اجباری، سرعت پایین اینترنت و ... هم میرسد که فعلا کاری به آنها نداریم.
واقعا راه رسیدن به بهشت از نفهمی و نادانی و ساده لوحی و جهل عبور میکند؟  
اگر کسی خبری بداند یا از نکته ای مطلع شود مستحق آتش دوزخ است؟
روزی می خواستند سیاست را عین دیانت بکنند (یا نشد یا نتوانستند یا نگذاشتند فرقی نمیکند) حالا دین شده عین سیاست! ظاهرا که به نظر می رسد فرقی ندارند و در هر حال بعد از مدتی یکی می شوند که امروز شده!
خیلی وارد معنویات و مراحل عرفانی ورود به "بهشت اجباری" این 70 میلیون ایرانی بیچاره نمیشوم، همین یک مورد خاص "پارازیت" منظورم است که از جهت "زود بهشت رفتن" مومنین هم مفید است! هم از نظر جنگ اعصاب بسیار موثر است و هم از نظر تاثیرات پزشکی و سرطانی!

این قسمتی از مطلبی بود که حدود 4 سال پیش نوشته بودم و اشاره ای داشتم به "بهشت اجباری" که آن زمان با تشدید پارازیت اندازی بر شبکه های خبری ماهواره ای اجرا می شد!

جالب اینکه امروز "بهشت اجباری" -حتی با شلاق!- بطور رسمی بیان شده است و این آخرین و تنها دلیل اجرای "زوری" احکام اسلامی در حاکمیت به نظر می رسد.
سلسله حاکمیت دینی در انتها به "ولایت فقیه" می رسد و نقد آن، ماهیت حضور "ولی فقیه" را به چالش می کشد، به همین دلیل علاوه بر لشکری از روحانیون حکومتی، خود ولی فقیه هم در حال دفاع از "اجبار" شعائر دینی در سطح جامعه است که مبادا عقب نشینی از ذره ای از احکام اسلامی منجر به پی گیری خواسته های بعدی شده و این دومینو شروع شود!
تاکید بر "بهشت اجباری" به این دلیل است که -حاکمیت- دانسته اند دیگر خواسته اکثریت مردم، حاکمیت دین، حداقل به شکل اجباری نیست.


پی نوشت:

1- حتی پیغمبر اسلام نیز در آموزه ها بر انتخاب دینی تاکید دارد، و اساسا بنا به اصل "جبر و اختیار"، عملی شایسته پاداش است که از روی اختیار باشد. وگرنه به زور به بهشت فرستاده شدن حتی در منطق عقلی-مذهبی هم جایگاهی ندارد!

2- همچنان اعتقاد دارم که آیت الله خامنه ای آخرین رهبر، شاه، دیکتاتور یا هر اسم دیگری برای "این منصب" در تاریخ ایران خواهد بود. (حتی اگر چند ماهی شخص جدیدی رهبر موقت شود).

۱ نظر:

Hasanagha گفت...

آخه این همه داستان تعطیل شدن دکان دونبش آخوندی است! آخوند زیاده خواه و غافل از همه، چریدن همیشه گی در مرتع مسلمین را برای همه عمر با چپاول کوتاه مدت عوض کرد. همین باعث شد که این مرتع همیشگی از بیخ و بن ویران شود و همین روزها ست که کل مرتع تعطیل و زندگی آخوند چرنده به فاک فنا برود!