تعطیلات نوروزی و بی خبری!


در حالی که این روزها هر خبری که از ایران به گوش رسانه های دنیا می رسد همیشه اخباری ناگوار و بد است، در این چند مدت نوروز و البته بعد از سخنان نوروزی آیت الله خامنه ای و سفر اوباما به اسراییل دیگر خبر مهمی از سوی ایران رخ نداده است و این بی خبری را شخصا به فال نیک میگیرم!
البته در اینکه مردم ایران دوران بی خبری را سپری کنند و گوش مردم دنیا هم از شیرین کاری های مسئولین جمهوری اسلامی خواب باشد، تنها نوروز موثر نبوده بلکه اخبار داغ کره شمالی هم به کمک آمده و تمامی توجه ها -موقتا- چند روزی است که به شبه جزیره کره معطوف شده است، و دیکتاتور پسر کیم جونگ اون.

اما این خبر خوب -بی خبری- شاید که برای ما و سایر مردم دنیا در حد روشن کردن تلویزیون و یا دیدن چند سایت خلاصه شود، اما برای مردم سوریه که ظاهرا ناآرامی ها -موقتا- فروکش کرده است حیاتی است.
جالب اینکه با سکوت خبری ایران، از جنگ داخلی سوریه هم خبری -مهم- مخابره نمی شود و این تقارن زمانی بسیار عجیب به نظر می رسد.  (آخرین خبر یا شایعه "ترور بشار" بود.) البته که حجم حملات هر دو گروه هم کم شده است و در حد چند تک و پاتک بوده است. کاهش حملات مخالفان احتمالا بدلایل مشکلات فرماندهی داخلی این گروه هاست.

پیش بینی ام این است که دوباره حدود یک هفته دیگر با آغاز دور دیگر گفتگوهای ایران و قدرت های دنیا بر سر برنامه هسته ای و تحریم ها و ... دوباره ایران به صدر اخبار برگردد که البته کیفیت بازگشت همچنان به "نقد تهدید هسته ای کره شمالی"  در مقایسه با "نسیه تهدید هسته ای ایران" بستگی دارد.

در نهایت اینکه به قول معروف "شهر در امن و امان است" و "بی خبری، خوش خبری است!"، امیدوارم این سکون و سکوت، "آرامش قبل از طوفان" نباشد و این آرامش به طوفان های اقتصادی و سیاسی هولناک داخلی بدل نشود. فعلا که لحن همه سیاسیون داخلی اعم از خامنه ای تا دولت و کاندیداهای ریاست جمهوری ملایم است و همراه با خنده و مزاح.

پی نوشت:
1 برای مثال میتوانید عکس خندان قالیباف، حداد عادل و ولایتی در اینجا ببینید.

هیچ نظری موجود نیست: