جنگ داخلی سوریه و رضایت خدا!


وضع سوریه در جنگ روزبه روز بدتر می شود و علیرغم حمایت های آشکار و پنهان ایران، رژیم بشار اسد کنترل خود را بیشتر از دست می دهد. چند وقتی است که دیگر حمایت های "مادی و معنوی" جمهوری اسلامی به نیروهای سوری جوابگوی مقابله با "ارتش آزاد سوریه" را ندارد و -بدستور ایران- نیروهای حزب الله لبنان عملا وارد جنگ با مخالفان بشار اسد شده اند.
این افزایش نیروهای حزب الله لبنان در جنگ داخلی سوریه -و طبعا فرسایش این نیروها- باعث خرسندی و امنیت اسراییل خواهد شد. خصوصا اگر بشود که هردو کارت ایران (سوریه و حزب الله) با هم در جنگ بسوزند.

از طرف دیگر، همانطور که  پیش بینی کرده بودم، نتایج مذاکرات امریکا با روسیه، -در ظاهرِ استفاده از سلاح های شیمیایی  و در باطن رایزنی در مورد انتقال حکومت- به نتیجه نرسیده و بجای آن امریکا دستور به توقف سیاست تحریم تسلیحاتی مخالفان بشاراسد داده است.

حال نتیجه گیری در این شرایط، سخت به نظر نمی رسد.  در حالی که نیروهای سلفی سنی مذهب در مقابل نیروهای شیعه حزب الله قرار گرفته اند، کشته شدن از هر طرف به نفع جهان خارج از جمله روسیه، امریکا اسراییل و حتی ترکیه و سایر بازیگردانان مناقشه سوریه است. و دیگر پی گیری موضوع سلاح شیمیایی در سوریه هم اهمیتی نخواهد داشت.
خصوصا آنکه در شرایط فعلی، تمام هزینه جنگ هم از چاه های نفت خلیج فارس تامین می شود!

ورود نیروهای حزب الله لبنان به صحنه جنگ داخلی سوریه این فرصت را برای غرب فراهم کرده است که هرچه  کفه نیروهای مخالف اسد را سنگینتر بکنند ایران به حمایت بیشتر مالی و نظامی به بشاراسد -وحالا حزب الله- ناچار خواهد بود. (جهت حفظ تعادل). که این خودش نوعی منفعت دو سویه است برای غرب و اسراییل که از یک طرف سود اضمحلال این نیروها در جنگی غیر مستقیم را خواهند داشت و از طرف دیگر، اثر تحریم های اقتصادی بر ایران را تشدید خواهند کرد.

شرایط بهتر از این نمی شود: هزینه مقابله با جمهوری اسلامی و حزب الله از جیب خاندان آل سعود پرداخت شود.  اسلحه لازم را کارخانه غربی تولید کند. سربازان -کشته های- جنگ مسلمانان افراطی باشند و دشمن اسراییل ضعیف شود. بدون آنکه قطره ای خون از دماغ هیچ نیروی ناتویی خارج شود و نیازی به هزینه های هنگفت حمله نظامی -به ایران- باشد.
تازه در این میان مسلمانان هم راضی باشند که در "باغ شهادت" باز شده و بهشت خواهند رفت! مطمئن هستم اگر خدایشان هم درگیر آوارگی کودکان سوری نباشد از این همه جانفشانی لذت خواهد برد!

نادانی جوانک خاندان اسد، همراه با اشتباهات استراتژیک آیت الله خامنه ای و مشاوران، دست به دست هم داده که از سوریه ویرانه ای بسازد به نفع دشمن اسمی -اسراییل- و به ضرر هردویشان. آیت الله نه تنها جبهه داخلی، که جبهه خارجی را هم به بدترین شکلی از دست داده و خواهد داد.

هیچ نظری موجود نیست: