"همنظرآقا" سنجی!


از صبح تا شب دارن تبلیغ میکنن به کاندیدایی رای بدید که "نظر آقا به نظرش نزدیک تره"  یا "کاندیدای اصلح رو با معیارهای آقا انتخاب کنید".

وقتی قرار هست که همه رای شون شبیه به رای آقا باشه، دیگه چه نیازی به پرسیدن "نظر مردم" یا همون انتخاباته؟!
اونم وقتی که تمام کاندیداها تایید شده "نظر آقا" -شورای نگهبان- هستن دیگه نظر مردم (انتخابات) یعنی چی؟
نمیفهمم چرا باید 40 میلیون آدم باید یه روز جمع شن بگن نظرشون شبیه یه نفره، نه اون یه نفر براساس نظر اون 40 میلیون نظرشو تغییر بده؟ تازه بعد از اینکه بارها به همون یه آدم هم ثابت شده که نه تنها نظر 40 میلیون از نظر خودش درست تره بلکه برای خودش هم بهتره!
شاید زمانی که هنوز ماشین چاپ اختراع نشده بود اگر یه نفر یا یه گروه کوچکی میخواستن چند میلیون نسخه یکسان از یه حرف رو تهیه کنن خیلی سخت بود و نیاز به جارچی و فراخوان عمومی و همکاری مردم داشت، اما این روزا با فشار چندتا دکمه میشه یه حرف رو میلیونها بار چاپ کرد و مزاحم مردم هم نشد.

اساسا هم اینکه یه جمعیت چند میلیونی بیان نظر یه نفر رو تایید کنند و برن خیلی کار خطرناکیه به چند دلیل :  اول اینکه ممکنه اون چند میلیون حاظر نشن نظر اون یه نفر رو تایید کنن و وجهه طرف کلا خراب بشه! یا علاوه بر اون طرف مجبور به دوباره کاری بشه و نیاز بشه که از اول همه رای ها رو از اول بنویسه. تازه همه اینا با فرض اینه که جمعیت میلیونی مشکلی ایجاد نکنن و بی سروصدا بیان و برن! چون بازم اگه مردم ساکت نباشن یهو چند میلیون نفر-شلوغی، ایجاد میشه که دیگه دایره لغت فارسی برای نامگذاریش ظرفیت لازم رو نداره!

اگر هم در نهایت اسم این "انتخابات" رو عوض کنن هم تکلیف خودشون بهتر مشخص میشه و هم تکلیف مردم، نیازی هم به کهریزکی کردن "فریب خوردگان انتخابات" نیست، چرا که از اول انتخاباتی نیست که کسی بخواد فریب بخوره. شاید یه اسمی مثل "نظرسنجی" بهتر باشه. حتی افرادی هم که کاندید میشن تکلیف خودشونو بهتر میدونن و خدای نکرده کاری نمیکنن که مخالف "نظرسنجی آقا" باشه. چرا که از اول میدونن در نظر سنجی شرکت کرده بودن نه انتخابات!

و تلخ ترین قسمت اینکه برای تقسیم قدرت و ثروت "زمینی"،
یکی ادعا میکنه دائم در حال "sms بازی" با امام زمانه، یکی دیگه میگه تو خواب با ائمه "کنفرانس" داره، نفر سوم کانکشن مستقیم با خدا داره و هیچ کس هم اسمی از "مردم" نمیاره، اما در نهایت همشون توسر هم میزنن که با صندوق "رای مردم" انتخاب بشن! همون مردمی که عوام هستن و در تمام ارکان زندگی نیاز به امام و پیشوا دارن.
 خب شما که اینقدر آسمانی و نایب خدا بر زمین هستید چه نیازی به این نمایش های زمینی دارید؟ سعی کنید با منبع اصلی صلاح برید تا کمی از موهبت های زمینی هم نسیب شما بکنه. شاید که مردم هم بتونن در آرامش بیشتری به بدبختی هاشون فکر کنن...

هیچ نظری موجود نیست: