فینال جمهوری اسلامی با حضور ژنرال و پیاده نظام!


برخلاف تمام پیش بینی ها هاشمی آمد، البته ثبت نام در آخرین لحظات نام نویسی نشان می دهد که هاشمی بدون گرفتن جواب از خامنه ای در نام نویسی شرکت کرده است چرا که اگر خامنه ای به وی جواب مثبت می داد هاشمی بدون فوت وقت زودتر ثبت نام می کرد و اگر هم جواب منفی می داد هاشمی اصلا ثبت نام نمی کرد.

به نظر می رسد که هاشمی تصمیمش را برای یک جنگ تمام عیار با خامنه ای گرفته است. یا بهتر بگویم او حاضر به گذشتن از هرچه دارد شده است در راه انجام تکلیف و اهداف آرمانی که داشته و دارد. در انتهای این راهی که او در آن پا گذاشته احتمال همه چیز وجود دارد از پیروزی تا  ترور تا حبس تا از بین رفتن تمام وجهه خود و خانواده اش.
شاید به همین دلیل بود که هیچ کس حتی شریعتمداری کیهان هم بعید میدانستند که هاشمی چنین قمار بزرگی بکند.
اما باید توجه کرد که هاشمی در دهه 80 عمرش قرار دارد و دیگر هیچ شانسی در آینده برای نجات ایران از سلطه خامنه ای نخواهد داشت.

 با توجه به شرایط پیش رو چند احتمال وجود دارد:
1 خامنه ای در خفا و آشکار پیغام بدهد که انصراف بده. در این حالت هاشمی مگر به حکم علنی و روشن خامنه ای کنار نخواهد رفت. و اگر چنین اتفاقی بیوفتد هاشمی احساس خواهد کرد که به تکلیفش عمل کرده و کنار خواهد رفت.

2 خامنه ای هیچ نشانه ای نفرستد و هاشمی در انتخابات شرکت کند و رای نیاورد. (احتمال کم) در این حالت مساله به حالت سال 88 شبیه خواهد شد و هاشمی تنها منصب تشخیص مصلحت نظام را هم از دست خواهد داد و حتی اگر حبس خانگی نشود، خانه نشین خواهد شد.

3 احتمال آخر رای آوردن هاشمی در انتخابات است (احتمال زیاد) که اکثر اتفاقات این حالت بعد از ریاست جمهوری رخ خواهد داد و چیزی نخواهد بود بجز قطع کردن دست خامنه ای از امور کشور، خارج کردن برنامه هسته ای از اولویت های نظام و رفع تحریم ها  و عادی سازی روابط با تمام کشورها با محوریت غرب و امریکا.
این بار هاشمی همانطور که با زرنگی خودش خامنه ای را رهبر کرد همانطور هم وی را خلع ید خواهد کرد. و صندلی و جایگاه رهبری را خواهد سوزاند. چرا که این اشتباه را یکبار انجام داد و بعد از 23 سال عاقبتش را دید که چطور اختیارات نامحدود، باعث شیر شدن هر گربه ای خواهد شد.

نکته جالب تر هم اینکه حضور همزمان احمدی نژاد/مشایی و هاشمی در زمان نام نویسی در انتخابات به نظر می رسد بدون همانگی بوده اما دشمن مشترک شان -خامنه ای- باعث شده حتی در نام نویسی هم، دوشادوش هم در صف مبارزه با خامنه ای قرار بگیرند.  احمدی نژاد در صحبت هایش، هوشمندانه حضور هاشمی را تایید کرده است. که نشان می دهد هیچ احساس رقابتی با وی ندارد.
به نظر می رسد که قدرت خامنه ای و اطرافیان آنقدر زیاد شده است که برای مهار آن لشکری از "ژنرال تا سرباز" (اصطلاحی که BBC فارسی در زمان انتخابات سال 84 و شکست هاشمی از احمدی نژاد بکار برد!) آماده شده اند. البته همچنان نتیجه جنگ مشخص نیست. چرا که همانطور که گفتم این بار خامنه ای -هنوز- قصدی برای تقلب بعد از انتخابات ندارد. اما این رویارویی برای مردم هرچه که نداشته باشد حداقل تا مدتی -مانند مسابقات جام جهانی فوتبال- مردم را سرگرم خواهد کرد.
اینجاست که تیتر قبلی ام در مورد انتخابات "بی هیجان" را پس می گیرم و به جای آن لقب "فینال جمهوری اسلامی" را خواهم گذاشت.
چرا که اگر هاشمی بتواند در انتخابات شرکت کند و پیروز شود ایران و جمهوری اسلامی دوباره نفسی چاق خواهد کرد و حیات خواهد گرفت اما اگر که خامنه ای کسی از خاندان خودش را به مصدر بیاورد، تحریم های بیشتر، افزایش فقر و ناامنی و نهایت جنگ و نابودی ایران و جمهوری اسلامی در انتظار خواهد بود.
در پست های آتی بیشتر به این موضوع خواهم پرداخت.

هیچ نظری موجود نیست: